Most tényleg rohanjunk téli gumit venni? Elszállnak az árak?

hétfő augusztus 7, 2017

Most kell megvenni a téli gumit, a következő szezonra ugyanis 17-20 százalékkal emelkednek majd az árak, mert az alapanyagok nagyon megdrágultak - mondta olvasónknak a gumiszervíz jólértesült alkalmazottja épp akkor, amikor a szezon elején a nyári gumikat szerelte fel olvasónk autójára. Vajon egy ügyes kereskedői trükkről van szó a beragadt előző évi készlet kiszórására, vagy tényleg az az autós a legfineszesebb, aki akkor vásárol téli gumit, amikor a többiek nem?

MENNYIRE MEGBÍZHATÓAK A NÉGYÉVSZAKOS GUMIABRONCSOK?

kedd augusztus 1, 2017

A négyévszakos gumiabroncsok a nevükből is eredően, négy évszakon át tartó biztonságot nyújtanak az autósok számára. Ámde ennél sokkal árnyaltabb a helyzet. Egy olyan gumiabroncs, ami a hirdetések szerint, minden évszakban jó, pont a szélsőséges körülmények között nem teljesít jól.  

A fenti sorokat olvasva sokan úgy vélhetik csak gumis lobbi, hogy a téli és nyári gumiabroncsok fontosságát próbáljuk erősíteni. Azonban gondoljunk csak bele, milyen szélsőséges időjárás jellemzi hazánkat? Nyáron nem ritkák a hőhullámok és a heves esőzések, télen akár -10, -20 fokig süllyed a hőmérséklet és kemény havazások is előfordulnak. Ezek tekintetében érdemes tudni, hogy a négyévszakos gumiabroncsok kompromisszumot jelentenek a nyári és téli gumik között, de nem képesek egyesíteni azok előnyeit. Inkább az ellenkező igaz, mindkét évszakban valamit feláldoznak.  A mintázatuk is egyfajta keverék. A gyártásuk során használt gumikeverék is kompromisszumok sorát köti. Extrém hidegben nem marad olyan rugalmas, mint a téli gumik (ez egyfajta vezetésbiztonsági veszély tehát) de nyári hőségben lágyabb lesz, mint a kimondott melegre optimalizált nyári mintázatok, így a kánikula jobban megviseli (koptatja) a négyévszakos abroncsokat.

Acél vagy alufelnit válasszunk télre?

vasárnap június 22, 2014

Vannak akik kizárólag alufelniben gondolkodnak, a dizájn miatt, mások meggyőződve állítják, hogy a sós hólé, azaz a téli időszak megeszi az alumíniumot, ezért gazdaságosabb ha acélfelnit választunk.

De hol az igazság? Melyik tábornak van igaza?

A két típus között valóban kompromisszumot kell kötni. Az acélfelnik jelentik a gazdaságos megoldást. (Olcsóbbak és strapabíróbbak alumínium társaiknál és kevesebb „törődést” igényelnek.) Cserébe „unalmasabbak” és kevesebb variáns található meg a piacon.

Sci-fi vagy a jövőt villantotta fel a Dunlop?

hétfő június 9, 2014

A Dunlop-nál autentikusabb szakértő aligha akad a gumiabroncs piacon. Most nem a technológiai fejlettségről beszélek, azt nehéz lenne összehasonlítani pl. a Continental-lal, bár tény, hogy mindkét márka a prémium szegmens oszlopos tagja.

Most arra gondolok, hogy a Dunlop tudhatja magáénak a legnagyobb tradíciót, hiszen a XIX. században John Boyd Dunlop találta fel a mai gumiabroncsok „ősét.” (Amit eleinte szégyenkezve rejtegetett részletek itt>>)

A Continental fél szemmel a téligumi időszakot is nézi

csütörtök június 5, 2014

Újabb infókkal szolgált a Reifen Essen 2014-es szakkiállításon a Continental új, WinterContact TS 850 P téli abroncsáról.

Az új mintázat három területen fejlődött tovább: havas és száraz szakaszokon való kezelhetőség, illetve fékezőerő. A felső-közép és felső kategóriás modellekre készülő abroncs (pl. BMW 5-ös széria, valamint az új SUV modellek) a ContiWinterContact TS 830 P és a ContiCrossContact Winter téli mintákat fogja felváltani.

A Michelin és a Porsche új fejezetet nyit

kedd június 3, 2014

A Michelin visszatér – a Porsche oldalán – a híres Le Mans-i 24 órás verseny küzdelmeibe. A történelmi visszatérés egy 919 Hybrid-del valósul meg, az LMP1 (Le Mans Prototype) kategóriában.

Ezalkalomból készült az alábbi, „WE ARE RACERS” (azaz Versenyzők vagyunk) című trailer videó is. A beharangozó, egy online videó sorozat felvezetője. Az első epizód, június 5-én lesz látható, a Michelin Youtube csatornáján. A francia abroncsgyár elmondása szerint, úgy láthatjuk majd Le Mans-t és a versenyt, ahogy azt korábban még sosem.

Hogyan működik egy Run-Flat, azaz defekttűrő abroncs?

szerda május 28, 2014

Nem is gondolnánk, mennyi mindent ültetnek át a gyártók, az autó-motorsport világából, a polgári közlekedésbe. A különböző versenysorozatok nem csupán kiváló reklámfelületet és egyéb marketing lehetőséget nyújtanak tehát a gyártóknak (autó és gumiabroncs cégek egyaránt), hanem kiváló tesztelési és fejlesztési lehetőséget is.

Ilyen átvett fejlesztés az úgynevezett Run-Flat vagy magyar nevén defekttűrő abroncs. Igaz a polgári közlekedésben – talán magasabb ára miatt – még nem érte el azt a népszerűséget, mint egyes versenysorozatokban, a tendencia kecsegtető, hiszen egyre több modell készül megerősített oldalfallal és a fogyasztói ár is csökkenést mutat.

A Bridgestone lehet a 2020-as téli olimpia szponzora

kedd május 27, 2014

A hírek szerint már csak az aláírás hiányzik arról a multi-millió dolláros megállapodásról, ami a Bridgestone-t és a Nemzetközi Olimpiai Bizottságot fogja összhekötni, mégpedig nem kevesebb, mint 10 esztendőre.

Ebbe az időszakba esik (számos egyéb játék mellett) a 2020-as Tokyo-i téli olimpia is, amely különösen fontos a japán abroncsgyártó számára.

A megállapodás értelmében – szolid negyedmilliárd euró fejében – a Bridgestone használhatja többek között az olimpiai ötkarikát a hirdetéseiben. A téli olimpiai játékok pedig kiváló platformot nyújtanak majd a cégnek, téli abroncsaik és a brand népszerűsítéséhez.

A Michelin veszi át a Bridgestone helyét a MotoGP-ben!

péntek május 23, 2014

Nemrég számoltam be róla, hogy hosszú-hosszú évek után kiszáll a Bridgestone a motorversenyek királykategóriájából, a MotoGP-ből. A 12 évig húzódó Bridgestone érát a francia Michelin fogja felváltani, 2016-tól. (A japánok 2009 óta egyedüli szállítóként van/volt jelen a királykategóriában.)

A döntés elég egyértelmű, miután egyedüli gumiszállítóként a Michelin jelentkezett a MotoGP versenysorozatára kiírt tenderen. (Előzetesen pedig három szállító érdeklődött, a versenypályázatot azonban csak a franciák küldték be.)

ETourEurope a Bridgestone segítségével

csütörtök május 22, 2014

2014. május 17-én indult útjára, az eTourEurope, melynek keretein belül, 13 csapat fogja népszerűsíteni az elektromos autózást és hirdetni a környezettudatos paradigmaváltás szükségességét az autóiparban (is.)

Az összesen 4200 kilométer hosszú európai túra, kétségtelenül a leghosszabb rally verseny az elektromos autók mezőnyében. Az évad minden állomása, körülbelül 450 km hosszú lesz.

Nem csupán az autók és a pilóták számára jelent kihívást az eTourEurope, hanem a gumiabroncsok számára is és ennek áll elébe a Bridgestone, aki a sorozat beszállítója.

Hankook Ventus gumik a Forma 3-as EB-n

csütörtök április 24, 2014

A Hankook megerősítette, hogy folytatja hivatalos beszállítói munkáját, az FIA Formula 3 Európa Bajnokság, 2014-es sorozatában. 11 hétvégén keresztül, összesen 33 versenynapon. A versenynaptárban először szerepel a magyar nagydíj és a Hungaroring! Sőt, nem is olyan sokat kell várni a hazai futamig. 2014.05.30-án kezdődik a magyar versenyhétvége.

A Hankook, a sorozatra elkészítette Ventus abroncsának forma változatát. A slick gumik, az ígéret szerint fokozott tapadást jelentenek majd a csapatoknak. Persze ehhez, ahogy Manfred Sandbichler, a Hankook motorsport részlegének vezetője elmondta, a csapatoknak ismernie kell a gumikat, hogy a legtöbbet hozzák ki belőlük. A továbbfejlesztett forma abroncsok miatt pedig erre fokozottan szükség lesz.

Bridgestone és BMW vezetési élmény

szerda április 23, 2014

A BMW rendszeresen rendez egy Driving Experience névre keresztelt vezetési tréninget, ahol a vezetési képességek fejlesztése, a vezetésbiztonság és a teljesítmény a jelszó.

A 2014-es eseményen lehetőség van egy impozáns BMW M4-es volánja mögé ülni. De nem csupán a nagy teljesítményű coupé próbálható ki, de a BMW i3-as elektromos autó is.

A profi instruktorokkal lehetőség van saját határaink kiterjesztésére, a valódi BMW érzés átérzésére. Utóbbit már közel 50 ezer résztvevő tapasztalhatta meg.