ELSŐ HELYEN VÉGZETT A NOKIAN WETPROOF!!!!

vasárnap március 31, 2019

Meglepetés az ARBÖ nyári gumiabroncs teszten Az ARBÖ, az ACE és a GTÜ 2019-es nyári gumiabroncs tesztjén a családi autók gumiabroncs mérete került a középpontba – tudatosan. Az eredmények – különösen vizes útfelületen – nem kis meglepetéssel szolgáltak a tesztelőknek! A GTÜ Technikai Felügyeleti Társasággal és az osztrák partner klubbal, az ARBÖ-vel (Osztrák Autó-, Motor- és Kerékpáros Szövetség) közösen végezte el a nyári gumiabroncs tesztjét az ACE, amelynek során kilenc modellt vizsgáltak meg a közkedvelt 205/55 R16 méretben. A méretválasztás tudatos volt, egyrészt Németország egyik legnépszerűbb mérete, másrészt az elsősorban családi kompakt autóknak is tartott gépjárművek – mint például a VW Golf, Opel Astra, Ford Focus – is ilyen méretű abroncsokkal vannak felszerelve. A vizsgált márkák: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Falken, Hankook és a Nokian. A teszteket 2018 őszén végezték Olaszországban és az egy hét alatt megpróbáltak minden olyan helyzetet előteremteni, amelyeket a mindennapi életben is tapasztalhat egy autóvezető. Valamennyi tesztet többször megismételték, hogy a legreálisabb eredményt kapják a végén. A vizes körülmények között vizsgált féktávolságot például úgy végezték, hogy tíz alkalommal is 80km/h sebességre gyorsítottak fel, majd a fékezés aktív ABS-sel történt. A nedves útfelületen elért eredmények pedig kiemelt hangsúlyt kaptak a teszt során, hiszen az ott elért eredményeket külön súlyozták. Egy-egy nyári zápor valamennyi autós számára tud meglepetést okozni, hiszen a felmelegedett aszfalt pillanatok alatt nedvessé, csúszóssá válhat és mindemellett még az aquaplanning hatással is találkozhatunk. A vizsgált Nokian Wetproof különösen meglepte a tesztelőket, hiszen a finn gyártó elsősorban a téli abroncsok koronázatlan királyaként volt eddig ismert, azonban legújabb mintázata kiválóan teljesített a vizes útfelületeken. Az új fejlesztésnek köszönhetően maga mögé szorította valamennyi abroncs mintázatot a vizes útfelületen végzett tesztek során. A tesztet végül csak három abroncs zárta az „ACE Test Győztes” minősítéssel: a mindenkit meglepő Nokian Wetproof, a Continental Premium Contact 6 és a Dunlop Sport BluResponse. Gépjárműtípusok, amelyek a teszt során használt 205/55 R16 méretű gumiabroncsokkal vannak legtöbbször felszerelve: Audi A3 (2013-tól); BMW 1-es sorozat (2011-től); BMW 3-as sorozat (2011-től); Citroën C4 (2010-től); Fiat 500L (2012-től); Ford Focus (2011-től); Ford C-Max (2013-tól); Ford Mondeo (2014-ig); Honda Civic (2017-ig); Hyundai i30 (2012-től); Kia Carens (2013-tól); Mercedes-Benz A-osztály (2004-től), Mercedes-Benz B-osztály (2005-től); Mercedes-Benz C-osztály (2014-ig); Opel Astra (2004-től); Opel Zafira (2011-ig); Peugeot 2008 (2013-tól); Peugeot 308 (2007-től); Renault Mégane (2003-tól); Seat Leon (2005-től); Škoda Octavia (2013-tól); Volvo S / V40 (2004-től); S / V 60 (2000-től); VW Golf (2003-tól), VW Passat (2014-ig) Forrás: https://www.ace.de/autoclub/ace-lenkrad/test-und-technik/test-und-technik-artikel/artikel/sommerreifentest-2019-von-grip-und-feeling/

HOGYAN JUTOTTUNK EL A MODERN GUMIABRONCSOKIG?

szombat március 23, 2019
Gyakran hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla, hogy mindössze négy tenyérnyi felület az, ami az autónk és az úttest között biztosítja az erőátvitelt: ezen kell a kocsinknak gyorsítania, lassítania és elfordulnia a kanyarokban. De vajon hogyan jutottunk el a lovaskocsik fából készült kerekeitől a ma az autóinkon használatos abroncsokig?

Menjünk vissza egészen a XIX. század elejére. Az 1820-as években már előfordult, hogy a súlyos járművek kerekére kaucsuklapot tettek, hogy csillapítsák a távolról sem tükörsima utak keltette rázkódást. Majd 1839-ben Charles Goodyear feltalálta a vulkanizálást, így a XIX. század közepére a kerekekre szerelt tömör- vagy párnás abroncsok anyaga már gumi volt. A tömör abroncsot azt hiszem, nem kell különösebben magyarázni. Míg a párnás abroncs egyfajta átmenetet képezett a tömör- és a levegővel töltött abroncsok között.

Meddig jó egy gumiabroncs? Valóság és tévhitek,mutatjuk mennyi a gumi élettettalma

hétfő február 4, 2019

Meddig jó egy gumiabroncs?

Az elmúlt években rendszeresen ellentmondásos információk láttak napvilágot a gumiabroncsok oldalán található DOT jelölésről (DOT szám jelzi a gumi gyártási évét és hetét).

Sokan az “idei” abroncsot keresik, pedig a gumiabroncs nem gyorsan romló termék, hasznos tulajdonságait éveken keresztül, változatlan formában és minőségben képes megőrizni.

FONTOS: a gumiipari szakemberek egyetértenek abban, hogy az abroncsok élettartama 10 év.

Most tényleg rohanjunk téli gumit venni? Elszállnak az árak?

hétfő augusztus 7, 2017

Most kell megvenni a téli gumit, a következő szezonra ugyanis 17-20 százalékkal emelkednek majd az árak, mert az alapanyagok nagyon megdrágultak - mondta olvasónknak a gumiszervíz jólértesült alkalmazottja épp akkor, amikor a szezon elején a nyári gumikat szerelte fel olvasónk autójára. Vajon egy ügyes kereskedői trükkről van szó a beragadt előző évi készlet kiszórására, vagy tényleg az az autós a legfineszesebb, aki akkor vásárol téli gumit, amikor a többiek nem?

MENNYIRE MEGBÍZHATÓAK A NÉGYÉVSZAKOS GUMIABRONCSOK?

kedd augusztus 1, 2017

A négyévszakos gumiabroncsok a nevükből is eredően, négy évszakon át tartó biztonságot nyújtanak az autósok számára. Ámde ennél sokkal árnyaltabb a helyzet. Egy olyan gumiabroncs, ami a hirdetések szerint, minden évszakban jó, pont a szélsőséges körülmények között nem teljesít jól.  

A fenti sorokat olvasva sokan úgy vélhetik csak gumis lobbi, hogy a téli és nyári gumiabroncsok fontosságát próbáljuk erősíteni. Azonban gondoljunk csak bele, milyen szélsőséges időjárás jellemzi hazánkat? Nyáron nem ritkák a hőhullámok és a heves esőzések, télen akár -10, -20 fokig süllyed a hőmérséklet és kemény havazások is előfordulnak. Ezek tekintetében érdemes tudni, hogy a négyévszakos gumiabroncsok kompromisszumot jelentenek a nyári és téli gumik között, de nem képesek egyesíteni azok előnyeit. Inkább az ellenkező igaz, mindkét évszakban valamit feláldoznak.  A mintázatuk is egyfajta keverék. A gyártásuk során használt gumikeverék is kompromisszumok sorát köti. Extrém hidegben nem marad olyan rugalmas, mint a téli gumik (ez egyfajta vezetésbiztonsági veszély tehát) de nyári hőségben lágyabb lesz, mint a kimondott melegre optimalizált nyári mintázatok, így a kánikula jobban megviseli (koptatja) a négyévszakos abroncsokat.

Acél vagy alufelnit válasszunk télre?

vasárnap június 22, 2014

Vannak akik kizárólag alufelniben gondolkodnak, a dizájn miatt, mások meggyőződve állítják, hogy a sós hólé, azaz a téli időszak megeszi az alumíniumot, ezért gazdaságosabb ha acélfelnit választunk.

De hol az igazság? Melyik tábornak van igaza?

A két típus között valóban kompromisszumot kell kötni. Az acélfelnik jelentik a gazdaságos megoldást. (Olcsóbbak és strapabíróbbak alumínium társaiknál és kevesebb „törődést” igényelnek.) Cserébe „unalmasabbak” és kevesebb variáns található meg a piacon.

Sci-fi vagy a jövőt villantotta fel a Dunlop?

hétfő június 9, 2014

A Dunlop-nál autentikusabb szakértő aligha akad a gumiabroncs piacon. Most nem a technológiai fejlettségről beszélek, azt nehéz lenne összehasonlítani pl. a Continental-lal, bár tény, hogy mindkét márka a prémium szegmens oszlopos tagja.

Most arra gondolok, hogy a Dunlop tudhatja magáénak a legnagyobb tradíciót, hiszen a XIX. században John Boyd Dunlop találta fel a mai gumiabroncsok „ősét.” (Amit eleinte szégyenkezve rejtegetett részletek itt>>)

A Continental fél szemmel a téligumi időszakot is nézi

csütörtök június 5, 2014

Újabb infókkal szolgált a Reifen Essen 2014-es szakkiállításon a Continental új, WinterContact TS 850 P téli abroncsáról.

Az új mintázat három területen fejlődött tovább: havas és száraz szakaszokon való kezelhetőség, illetve fékezőerő. A felső-közép és felső kategóriás modellekre készülő abroncs (pl. BMW 5-ös széria, valamint az új SUV modellek) a ContiWinterContact TS 830 P és a ContiCrossContact Winter téli mintákat fogja felváltani.

A Michelin és a Porsche új fejezetet nyit

kedd június 3, 2014

A Michelin visszatér – a Porsche oldalán – a híres Le Mans-i 24 órás verseny küzdelmeibe. A történelmi visszatérés egy 919 Hybrid-del valósul meg, az LMP1 (Le Mans Prototype) kategóriában.

Ezalkalomból készült az alábbi, „WE ARE RACERS” (azaz Versenyzők vagyunk) című trailer videó is. A beharangozó, egy online videó sorozat felvezetője. Az első epizód, június 5-én lesz látható, a Michelin Youtube csatornáján. A francia abroncsgyár elmondása szerint, úgy láthatjuk majd Le Mans-t és a versenyt, ahogy azt korábban még sosem.

Hogyan működik egy Run-Flat, azaz defekttűrő abroncs?

szerda május 28, 2014

Nem is gondolnánk, mennyi mindent ültetnek át a gyártók, az autó-motorsport világából, a polgári közlekedésbe. A különböző versenysorozatok nem csupán kiváló reklámfelületet és egyéb marketing lehetőséget nyújtanak tehát a gyártóknak (autó és gumiabroncs cégek egyaránt), hanem kiváló tesztelési és fejlesztési lehetőséget is.

Ilyen átvett fejlesztés az úgynevezett Run-Flat vagy magyar nevén defekttűrő abroncs. Igaz a polgári közlekedésben – talán magasabb ára miatt – még nem érte el azt a népszerűséget, mint egyes versenysorozatokban, a tendencia kecsegtető, hiszen egyre több modell készül megerősített oldalfallal és a fogyasztói ár is csökkenést mutat.

A Bridgestone lehet a 2020-as téli olimpia szponzora

kedd május 27, 2014

A hírek szerint már csak az aláírás hiányzik arról a multi-millió dolláros megállapodásról, ami a Bridgestone-t és a Nemzetközi Olimpiai Bizottságot fogja összhekötni, mégpedig nem kevesebb, mint 10 esztendőre.

Ebbe az időszakba esik (számos egyéb játék mellett) a 2020-as Tokyo-i téli olimpia is, amely különösen fontos a japán abroncsgyártó számára.

A megállapodás értelmében – szolid negyedmilliárd euró fejében – a Bridgestone használhatja többek között az olimpiai ötkarikát a hirdetéseiben. A téli olimpiai játékok pedig kiváló platformot nyújtanak majd a cégnek, téli abroncsaik és a brand népszerűsítéséhez.

A Michelin veszi át a Bridgestone helyét a MotoGP-ben!

péntek május 23, 2014

Nemrég számoltam be róla, hogy hosszú-hosszú évek után kiszáll a Bridgestone a motorversenyek királykategóriájából, a MotoGP-ből. A 12 évig húzódó Bridgestone érát a francia Michelin fogja felváltani, 2016-tól. (A japánok 2009 óta egyedüli szállítóként van/volt jelen a királykategóriában.)

A döntés elég egyértelmű, miután egyedüli gumiszállítóként a Michelin jelentkezett a MotoGP versenysorozatára kiírt tenderen. (Előzetesen pedig három szállító érdeklődött, a versenypályázatot azonban csak a franciák küldték be.)