TESZTGYŐZTES A NOKIAN WR SUV 4!

péntek október 2, 2020
A Nokian WR SUV 4 nyert az OFF ROAD magazin tesztjén

Az OFF ROAD című német magazin nemrégiben tette közzé az SUV téli gumiabroncs-tesztjeinek eredményeit. A Nokian WR SUV 4-et a „nagyon ajánlott” minősítéssel a megosztott teszt-győztes pozíciójába sorolták. A teszt hat különböző márkájú gumiabroncsra terjedt ki a 255/55 R19 méretben. A Nokian WR SUV 4 minden téli körülmények között kiváló minősítést kapott, s a nedves úton való kezelhetőségben is a legjobb köridőket érte el.

Négyévszakos gumiabroncsokat tesztelt az ADAC

kedd szeptember 1, 2020

Sokakban előtör az a dilemma, hogy milyen gumiabroncsot válasszon. Évekkel ezelőtt viszonylag könnyű volt a kérdés, nyáron nyári gumiabroncsot télen pedig téli gumiabroncsot használtunk. Azonban az elmúlt években igen nagy lett az érdeklődés a négyévszakos gumiabroncsokra. A gyártók pedig hatalmas elánnal vágta bele a fejlesztésekbe. 

Mire is jó a négy évszakos gumiabroncs?

A nyári gumiabroncsok mintázatai széles, hosszirányú barázdákat tartalmaz ennek célja, hogy a nyári heves záporok idején nagy mennyiségű vizet tudjon kiszorítani. A téli mintázatok azonban sűrűbben barázdáltak és apró vájatokat tartalmaz, hogy az autó kezelhető legyen hóban és latyakban is. Továbbá anyagukban is eltérnek a gumiabroncsok, a téli abroncsok anyaga puhább, hogy nagyobb hidegben is használható legyen. Ha ennyiben eltérnek egymástól a gumiabroncsok, akkor hogyan lehet, hogy mégis léteznek négy évszakon át használható alternatívák? Jogosan tesszük fel magunknak a kérdést. A gyártók a téli és a nyári gumiabroncsok tulajdonságait ötvözik. A mintázat a széles hosszbarázdák és az apró vájatok kombinálásával áll össze, az anyag keveréket pedig úgy keverik ki, hogy a lehető legszélesebb hőmérséklet tartományban legyen használható. Ennek ellenére a jelenlegi négy évszakos gumiabroncsokról továbbra sem mondható el, hogy minden helyzetben megfelelnek. Használatuk kompromisszumot követel, azonban akinek ez nem gond annak egy jó alternatíva lehet. 

Új abroncscímkéről döntött az Európai Parlament (EP)

kedd szeptember 1, 2020
Új abroncscímkéről döntött az Európai Parlament (EP)

2021-től már nem biztos, hogy a DOT szám fogja a legnagyobb érdeklődést kiváltani az abroncsjelölések közül a vásárlóknál, hiszen az EP májusban meghozott döntése értelmében jövőre új egységesített gumiabroncs-címke kerül a gumikra. Ezzel pedig a fogyasztók olyan abroncsokat választhatnak, amelyek akár jelentős megtakarítást is eredményezhetnek a pénztárcákban.

Csereidő! Ideje felrakni a nyárigumikat!

kedd március 31, 2020
Csereidő! Ideje felrakni a nyárigumikat!  2020-03-27 14:47:27

Bár még ígérnek hideg napokat, a jövő héten induló április már jelzi, hogy itt az ideje lecserélni az autókon a téligumikat. A műhelyek a veszélyhelyzet alatt is dolgoznak.

Nagyon sok fontos dolga van most az embereknek, attól függetlenül, hogy sokan otthonról végzik a munkájukat. Azonban a járványhozta speciális helyzetben is érdemes figyelni arra, hogy a hétköznapi dolgok is gördüljenek a maguk útján. Tehát ami nem jelent különösebb kockázatot, az az ügy kellő óvatossággal elintézhető. És ilyen a téligumik cseréje nyárira is, mert a műhelyek java része dolgozik, az abroncskereskedők sem zártak be, a gumigyárak termelésének visszafogásának elsődleges oka az újtautógyártás megtorpanása, hogy emiatt az új autókhoz a gyárak nem igényelnek gumikat. A gumisműhelyekben pedig minimális a személyes érintkezés.

ELSŐ HELYEN VÉGZETT A NOKIAN WETPROOF!!!!

vasárnap március 31, 2019

Meglepetés az ARBÖ nyári gumiabroncs teszten Az ARBÖ, az ACE és a GTÜ 2019-es nyári gumiabroncs tesztjén a családi autók gumiabroncs mérete került a középpontba – tudatosan. Az eredmények – különösen vizes útfelületen – nem kis meglepetéssel szolgáltak a tesztelőknek! A GTÜ Technikai Felügyeleti Társasággal és az osztrák partner klubbal, az ARBÖ-vel (Osztrák Autó-, Motor- és Kerékpáros Szövetség) közösen végezte el a nyári gumiabroncs tesztjét az ACE, amelynek során kilenc modellt vizsgáltak meg a közkedvelt 205/55 R16 méretben. A méretválasztás tudatos volt, egyrészt Németország egyik legnépszerűbb mérete, másrészt az elsősorban családi kompakt autóknak is tartott gépjárművek – mint például a VW Golf, Opel Astra, Ford Focus – is ilyen méretű abroncsokkal vannak felszerelve. A vizsgált márkák: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli, Falken, Hankook és a Nokian. A teszteket 2018 őszén végezték Olaszországban és az egy hét alatt megpróbáltak minden olyan helyzetet előteremteni, amelyeket a mindennapi életben is tapasztalhat egy autóvezető. Valamennyi tesztet többször megismételték, hogy a legreálisabb eredményt kapják a végén. A vizes körülmények között vizsgált féktávolságot például úgy végezték, hogy tíz alkalommal is 80km/h sebességre gyorsítottak fel, majd a fékezés aktív ABS-sel történt. A nedves útfelületen elért eredmények pedig kiemelt hangsúlyt kaptak a teszt során, hiszen az ott elért eredményeket külön súlyozták. Egy-egy nyári zápor valamennyi autós számára tud meglepetést okozni, hiszen a felmelegedett aszfalt pillanatok alatt nedvessé, csúszóssá válhat és mindemellett még az aquaplanning hatással is találkozhatunk. A vizsgált Nokian Wetproof különösen meglepte a tesztelőket, hiszen a finn gyártó elsősorban a téli abroncsok koronázatlan királyaként volt eddig ismert, azonban legújabb mintázata kiválóan teljesített a vizes útfelületeken. Az új fejlesztésnek köszönhetően maga mögé szorította valamennyi abroncs mintázatot a vizes útfelületen végzett tesztek során. A tesztet végül csak három abroncs zárta az „ACE Test Győztes” minősítéssel: a mindenkit meglepő Nokian Wetproof, a Continental Premium Contact 6 és a Dunlop Sport BluResponse. Gépjárműtípusok, amelyek a teszt során használt 205/55 R16 méretű gumiabroncsokkal vannak legtöbbször felszerelve: Audi A3 (2013-tól); BMW 1-es sorozat (2011-től); BMW 3-as sorozat (2011-től); Citroën C4 (2010-től); Fiat 500L (2012-től); Ford Focus (2011-től); Ford C-Max (2013-tól); Ford Mondeo (2014-ig); Honda Civic (2017-ig); Hyundai i30 (2012-től); Kia Carens (2013-tól); Mercedes-Benz A-osztály (2004-től), Mercedes-Benz B-osztály (2005-től); Mercedes-Benz C-osztály (2014-ig); Opel Astra (2004-től); Opel Zafira (2011-ig); Peugeot 2008 (2013-tól); Peugeot 308 (2007-től); Renault Mégane (2003-tól); Seat Leon (2005-től); Škoda Octavia (2013-tól); Volvo S / V40 (2004-től); S / V 60 (2000-től); VW Golf (2003-tól), VW Passat (2014-ig) Forrás: https://www.ace.de/autoclub/ace-lenkrad/test-und-technik/test-und-technik-artikel/artikel/sommerreifentest-2019-von-grip-und-feeling/

HOGYAN JUTOTTUNK EL A MODERN GUMIABRONCSOKIG?

szombat március 23, 2019
Gyakran hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla, hogy mindössze négy tenyérnyi felület az, ami az autónk és az úttest között biztosítja az erőátvitelt: ezen kell a kocsinknak gyorsítania, lassítania és elfordulnia a kanyarokban. De vajon hogyan jutottunk el a lovaskocsik fából készült kerekeitől a ma az autóinkon használatos abroncsokig?

Menjünk vissza egészen a XIX. század elejére. Az 1820-as években már előfordult, hogy a súlyos járművek kerekére kaucsuklapot tettek, hogy csillapítsák a távolról sem tükörsima utak keltette rázkódást. Majd 1839-ben Charles Goodyear feltalálta a vulkanizálást, így a XIX. század közepére a kerekekre szerelt tömör- vagy párnás abroncsok anyaga már gumi volt. A tömör abroncsot azt hiszem, nem kell különösebben magyarázni. Míg a párnás abroncs egyfajta átmenetet képezett a tömör- és a levegővel töltött abroncsok között.

Meddig új egy gumiabroncs?

hétfő február 4, 2019

Meddig jó egy gumiabroncs?

Az elmúlt években rendszeresen ellentmondásos információk láttak napvilágot a gumiabroncsok oldalán található DOT jelölésről (DOT szám jelzi a gumi gyártási évét és hetét).

Sokan az “idei” abroncsot keresik, pedig a gumiabroncs nem gyorsan romló termék, hasznos tulajdonságait éveken keresztül, változatlan formában és minőségben képes megőrizni.

FONTOS: a gumiipari szakemberek egyetértenek abban, hogy az abroncsok élettartama 10 év.

Most tényleg rohanjunk téli gumit venni? Elszállnak az árak?

hétfő augusztus 7, 2017

Most kell megvenni a téli gumit, a következő szezonra ugyanis 17-20 százalékkal emelkednek majd az árak, mert az alapanyagok nagyon megdrágultak - mondta olvasónknak a gumiszervíz jólértesült alkalmazottja épp akkor, amikor a szezon elején a nyári gumikat szerelte fel olvasónk autójára. Vajon egy ügyes kereskedői trükkről van szó a beragadt előző évi készlet kiszórására, vagy tényleg az az autós a legfineszesebb, aki akkor vásárol téli gumit, amikor a többiek nem?

MENNYIRE MEGBÍZHATÓAK A NÉGYÉVSZAKOS GUMIABRONCSOK?

kedd augusztus 1, 2017

A négyévszakos gumiabroncsok a nevükből is eredően, négy évszakon át tartó biztonságot nyújtanak az autósok számára. Ámde ennél sokkal árnyaltabb a helyzet. Egy olyan gumiabroncs, ami a hirdetések szerint, minden évszakban jó, pont a szélsőséges körülmények között nem teljesít jól.  

A fenti sorokat olvasva sokan úgy vélhetik csak gumis lobbi, hogy a téli és nyári gumiabroncsok fontosságát próbáljuk erősíteni. Azonban gondoljunk csak bele, milyen szélsőséges időjárás jellemzi hazánkat? Nyáron nem ritkák a hőhullámok és a heves esőzések, télen akár -10, -20 fokig süllyed a hőmérséklet és kemény havazások is előfordulnak. Ezek tekintetében érdemes tudni, hogy a négyévszakos gumiabroncsok kompromisszumot jelentenek a nyári és téli gumik között, de nem képesek egyesíteni azok előnyeit. Inkább az ellenkező igaz, mindkét évszakban valamit feláldoznak.  A mintázatuk is egyfajta keverék. A gyártásuk során használt gumikeverék is kompromisszumok sorát köti. Extrém hidegben nem marad olyan rugalmas, mint a téli gumik (ez egyfajta vezetésbiztonsági veszély tehát) de nyári hőségben lágyabb lesz, mint a kimondott melegre optimalizált nyári mintázatok, így a kánikula jobban megviseli (koptatja) a négyévszakos abroncsokat.

Acél vagy alufelnit válasszunk télre?

vasárnap június 22, 2014

Vannak akik kizárólag alufelniben gondolkodnak, a dizájn miatt, mások meggyőződve állítják, hogy a sós hólé, azaz a téli időszak megeszi az alumíniumot, ezért gazdaságosabb ha acélfelnit választunk.

De hol az igazság? Melyik tábornak van igaza?

A két típus között valóban kompromisszumot kell kötni. Az acélfelnik jelentik a gazdaságos megoldást. (Olcsóbbak és strapabíróbbak alumínium társaiknál és kevesebb „törődést” igényelnek.) Cserébe „unalmasabbak” és kevesebb variáns található meg a piacon.

Sci-fi vagy a jövőt villantotta fel a Dunlop?

hétfő június 9, 2014

A Dunlop-nál autentikusabb szakértő aligha akad a gumiabroncs piacon. Most nem a technológiai fejlettségről beszélek, azt nehéz lenne összehasonlítani pl. a Continental-lal, bár tény, hogy mindkét márka a prémium szegmens oszlopos tagja.

Most arra gondolok, hogy a Dunlop tudhatja magáénak a legnagyobb tradíciót, hiszen a XIX. században John Boyd Dunlop találta fel a mai gumiabroncsok „ősét.” (Amit eleinte szégyenkezve rejtegetett részletek itt>>)